درد و دل های یک روسری

من روسری مشکی بلندی هستم که حرف های ناگفته ی زیادی دارم

درد و دل های یک روسری

من روسری مشکی بلندی هستم که حرف های ناگفته ی زیادی دارم

درد و دل های  یک روسری

چادرم گیر میکند و

زمین میخورم

و او

مدام ،بمب ها را می بلعد

تا مبادا

لکی روی چادرم بنشیند

سیده حدیث میرفیضی
استفاده از مطالب با ذکر منبع و نام نویسنده بلامانع است.
یا علی

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

۱ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

۲۰
تیر

((حقوق بشر با طعم نعنا))

)) سیاست ‌آمریکا، صهیونیست­ها و استعمارگران ‌این ‌است‌ که ‌مسأله ‌فلسطین‌ به ‌فراموشی ‌سپرده ‌شود)) مقام معظم رهبری

  وقتی به کلمه ی "وحدت" فکر می کنیم احتمالا باید مفهومی مثبت توی ذهنمان بیاید.اما این روزها جدا از ذات کلمات ،باید درپوسته آن  نیز جستجو کنیم و ببینیم وحدت از چه جنسی است.از جنس وحدت کلمه بین فلسطین و ایران،و یا  وحدتی تازه شکل گرفته، از جنسِ ،اتحاد عربستان ،ترکیه و اسرائیل.
 رهبر  در سازمان ملل نیویورک فرمودند ((میان نژادها، رنگها، مردم سرزمین‌ها هیچ تفاوت نیست، و اینها مایه‌ى برترى کس یا ملتى نیست. انسانیت پیوسته است، و تعرض به یک انسان تجاوز به همه‌ى انسانیت است؛ بدون دخالت خصوصیات جغرافیائى و نژادى. برترى‌جوئى و انحصارطلبى برادرى را به جان برادرى افکند و خونى که جارى شد دیگر فرو ننشست، و شبیه آن ضربه و آن انگیزه، جویهاى خون به راه انداخت و میان برترى جویان و قربانیان برترى‌جوئى دریاهاى خون پدید آورد و آسایش از بشر گرفته شد))

 پس می توان گفت، چیزی که ما را به مسئله فلسطین متصل می کند،نه صرفا مسائل منطقه ای،بلکه ایستادگی بر روی شعاری است که از اول در انقلاب  و از پیش تر ها در اسلام مطرح شده بود."دفاع از حقوق مظلومین و مبارزه حق علیه باطل"
  چند وقتی ست موجی به راه افتاده که سازمان ملل می آید از جملاتی  مثل" اعطای کمک های بشردوستانه به باریکه غزه " حرف می زند.وقتی این را می گویند ،مثل آدمی می ماند که می خواهد بوی بد دهان خود را با قرص نعنایی بپوشاند.در واقع آن قرص نعنایی بوی بد را از بین نمی برد بلکه مانند لایه ای است که موقتا اثر گذار است و وقتی جویدن  قرص تمام شد در کوتاه زمانی همان بوی بد استشمام خواهد شد.
  این قضیه مثل این است  که شما ببینید شخصی آتش سوزی راه انداخته و بعد خودش می آید پول خسارتش را می دهد تا بشود"قهرمان مردم"
فرقی که ملت آگاه و بیدار دارد این است که همه چیزرا  میبیند،می شنود، اما بصیرت دارد. به همین جهت،پیشنهادی برای سازمان ملل دارم.
پیشنهاد می کنم اسم خود را به(( سازمان دفاع از حقوق بِشَر  )) تغییر دهد .وقتی اینطور نقاب خود را برداشت  می تواند به دفاع از رژیم صیونیستی اقدام نماید که با این عنوان جدید دقیقا در جای درست خودش قرار گرفته.
 چیزی که دفاع از فلسطین را در اولویت های تفکر هر فردی باید قرار دهد،انسانیت است و دفاع از حقی که رژیم صیونیستی و کشورهای حامی ، از مردم مظلوم فلسطین سلب کرده اند.آرامش حق هر انسانیست،که انسانیت و دفاع از حقوق مظلوم در برابر ظالم از محورهای اصلی دین اسلام است و همین مسئله ایران ، دیگر ملل مسلمان
و غیر مسلمان را در فریاد علیه ظالم متحد کرده است.
  حال کشورهایی که دم از اسلام می زنند و اقدام به ارتباط با رژیمی می کنند که کودک کش است و عهد می شکند؛دقیقا همان خریداران قرص های نعنایی آمریکایی و صیونیستی هستند که فکر می کنند انتخاب این محصول سرپوش بهتری برایشان خواهد بود.
اسرائیل فکر می کند که با ساخت خانه های زیاد تر،می تواند کشوری را صاحب شود،اما فراموش کرده که با اضافه کردن زمین ،نمی توان فکر مقاوم مردم را صاحب شد.مردم شمر زمان خود را شناخته اند.
راهپیمایی روز قدس را می توان دفاع از تفکر مقاومت،و مقاومت در تفکر دانست.
اینکه هر بار این جنایت های بزرگ را فریاد بزنیم باعث می شود که فراموششان نکنیم که اگر فراموش کنیم،انسانیت را فراموش کرده ایم.

بگذارید بگویم،طعم قرص نعنایی ساخت ایران چطور است. خاصیت این قرص این است که برای افراد دروغ گو عمل نمی کند .به جایش،حقیقت کلامشان را آشکار می کند.
  
همان گونه که  امام علی(ع)  فرموند : «من نام عن عدوه، انبهته المکائد; کسی که از دشمن غفلت کند،حیله ها و کیدهای دشمن بیدارش خواهد ساخت.»
ای کاش که از غفلت کننده ها نباشیم...
سیده حدیث میرفیضی

  • سیده حدیث میرفیضی